Navodila za menjavo jermena na skuterju

Navodila za menjavo jermena na skuterju

Kje pravzaprav začeti ? Ko govorimo o prenosu moči preko jermena, govorimo o takoimenovanem "CVT (Continuously variable transmission) prenosu". Bistvena razlika je v tem, da tu delo prenosa moči opravlja jermen in ne veriga. Glavne prednostitakega načina prenosa so v majhni porabi in v možnosti razvitja čim večje moči. Zaenkrat toliko, kaj več o tem pa izveste kdaj drugič. Skratka, kot ste že iz prvih stavkov razbrali v tem primeru ima jermen zelo pomembo nalogo, zato ni vseno na koliko časa menjamo jermen in kakšnega kupimo. Pri skuter jermenih ponavadi jermene ločimo na dve skupine, klasične jermene in jermene iz kevlarja. Največja razlika med tema vrstama jermena je ta, da jermeni iz kevlarja prenesejo večje obremenitve in to, da se v primeru poškodbe jermena spremeni v manjše dele in tako preprečuje kakšno zelo neprijetno blokiranje zadnjega kolesa. V naši spletni trgovini s skuter deli, so vam na voljo jermeni različnih proizvajalcev, med katerimi se največkrat pojavljajo znamke kot so: MalossiPolini, Stage 6RMS .... Spodaj smo vam pripravili še nasvet vgradnje jermena v primeru, da želite poseg opraviti, pa potrebujete malo pomoči.

NAVODILA ZA VGRADNJO (po korakih):

Korak 1: Najprej si pripravimo skuter, na katerem imamo namen opraviti ta poseg.

Korak 2: Mi smo si za poseg izbrali Piaggio/Gilera agregat, saj je pri tem agregatu za menjavo malce manj prostora, tako da si delo olajšamo, če menjavo opravimo malenkost drugače, kot pri drugih agregatih. Seveda je na samem začetku potrebno odstraniti pokrov motorja, tako da odvijačimo vijake, kateri ga držijo. Stanje po opravljenem koraku izgleda nekako tako.

Korak 3: Nadaljujemo tako, da s pomočjo pnevmatske pištile ali s pomočjo orodja za blokiranje odvijemo matico, katera drži jermenico in je privijačena na glavno gred agregata.

Korak 4: Ko je matica odvijačena, odstranimo veternico.

Korak 5: Ko je veternica odstranjna, stanje izgleda nekako takole.

Korak 6: Nekateri bi ta in naslednji korak izpustili, mi pa smo se odločili, da vam pokažemo tudi to možnost, saj se nam zdi pri tem agregatu bistveno bolj preprosta. Odviti je potrebno še matico, katera drži zvon sklopke.

Korak 7: Ko je matica odvijačena, lahko odstranimo zvon sklopke, sklopko in jermenico skupaj z jermenom. Potrebno je paziti pri variomatu, da nam sornik variomata ne pade po tleh in se poškoduje. Prav tako v tem koraku odstranimo tudi sam variomat.

Korak 8: Še pogled na zvon sklopke, sklopko in jermenico ter nov jermen, katerega bomo v naslednjih korakih tudi vgradili. Sami smo se odločili, da bomo Malossi X-Kevlar jermen zamenjali za Malossi X-Kevlar Overrange jermen.

Korak 9: Nov jermen je najprej potrebno namestiti med obe stranici jermenice, to pa boste lahko naredili tako, da sprednji del jermenice in sklopko z rokami stisnete skupaj tako, da se bosta stranici pomaknili stran druga od druge. Ko bosta jermenici pomaknjeni druga od druge, boste brez večjih težav vgradili jermen. Da ne bi prišlo do kakšnih napak, naj še omenimo, da je naš izbrani jermen narezan oziroma nazobčen tudi na zgornjem delu in je na fotografiji vstavljen pravilno. Taka oblika jermena pripomore k boljšem hlajenju.

Korak 10: Ko imamo jermen vstavljen med jermenici, vstavimo variomat in jermen skupaj z jermenico in sklopko, kot kaže zgornja fotografija. Ponovno je treba biti pozoren na sornik variomata, da vam kam nepričakovano ne pobegne.

Korak 11: Ko končamo z desetim korakom sledi enajsti korak, pri katerem zvon sklopke samo vstavimo na njegovo mesto. Matico lahko že zategnete, lahko pa to pustite za konec, kot smo naredili mi. Odločitev je seveda vaša.

Korak 12: Trenutno stanje, naj bi bilo podobno zgornji fotografiji. Jermen je potrebno namestit na sornik variomata v primeru, če tega še niste storili že prej.

Korak 13: Sledi le še namestitev veternice in zategovanje matice, ki jo drži.

Korak 14: Mi smo se za pritrditev matice na zvonu sklopke odločili v tem koraku. Matico lahko zategnemo z pomočjo pnevmatske pištole ali orodja za blokiranje in zvezda ključa, prav tako kot pri zategovanju in odtegovanju matice pri veternici.

Korak 15: Tako zadeva je več ali manj zaključena, pogled na skuter agregat v tem trenutko pa izgleda nekako tako. Jermen na sliki, še ni napet, za kar pa ne skrbite, saj se bo to naredilo samo od sebe (ko bi bilo le tako pri vseh stvareh).

Korak 16: Potrebna je le še pridtrditev pokorova motorja ...

Korak 17: ... in privijačenje vseh vijakov na njem.

Korak 18: Tako menjava je zaključena, po vsej verjetnosti vsemu temu sledi le še testna vožnja.

Leave a Reply

All fields are required

Name:
E-mail: (Not Published)
Comment:
Type Code

Kategorije

Folow Us

  • Brezplačna poštnina!

    Pri vsakem nakupu nad 50€ je poštnina brezplačna!

  • Varen nakup!

    14-dnevna garancija zamenjave ali vračila izdelkov.